Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

Ευαισθητοποιημένοι πολίτες του Γαλαξειδίου κατέθεσαν στις 17 Ιουνίου 2015 εισηγητική έκθεση σχετικά με την υπολειτουργία του ΒΙΟΚΑ Γαλαξειδίου

ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ  ΕΚΘΕΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΓΑΛΑΞΙΔΙΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ  ΤΟΥ ΒΙΟΚΑ  ΓΑΛΑΞΙΔΙΟΥ
Γαλαξίδι 17 Ιουνίου 2015    
 
Προς:                                                                                                                                       
Πρόεδρο και  Μέλη του Δ. Συμβουλίου - Δήμου Δελφών                                        
 Κοιν.  Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας                                                                                       
υπόψη κ. Κ. Μπακογιάννη              
 
Κύριε Πρόεδρε , Κυρίες και Κύριοι Μέλη του Δ. Σ.                                                                   -        
   Η  κατάθεση αυτής της πρότασης  σκοπό  έχει να ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο για τη  σπουδαιότητα του πολύχρονου  προβλήματος της υπολειτουργίας του ΒΙΟΚΑ  Γαλαξιδίου  οι επιπτώσεις  του οποίου ,από μία τυχόν συνέχιση της υφισταμένης κατάστασης , θα έχουν μη αναστρέψιμες συνέπειες για το θαλάσσιο ορίζοντα ,την υγεία μας και τον τουρισμό .                                                     -          
  Εδώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο Δήμος επί σειρά ετών  εισπράττει από τους πολίτες  υπερβολικά χρηματικά ποσά  για τέλη και πάγια αποχέτευσης και συγχρόνως , τα τελευταία  χρόνια,  δυσανάλογα με την προσφορά υπηρεσιών  από μια ΕΕΛ η οποία υπολειτουργεί και μάλιστα χωρίς εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους !                                                                                                                                           - 
  
    Η ύπαρξη λοιπόν ενός  βεβαρημένου  παρελθόντος είναι ένα γεγονός που προκύπτει από   τις διαπιστώσεις  κρατικών   φορέων ύστερα από καταγγελίες ιδιωτών  όπως φαίνεται παρακάτω .                                                                                                
 α)  μη ύπαρξη εγκεκριμένης μελέτης περιβαλλοντικών όρων –  έγγραφα Αποκεντρωμένης Δ/σης  Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας  Α.Π. 5209/238248   8.12.2014 και Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας Α.Π.68465/4343/14  12.2.2015                                                                                                             
  β)   μη παρακολούθηση εκ μέρους του Δήμου Δελφών της ποιότητας επεξεργασίας λυμάτων του ΒΙΟΚΑ Γαλαξιδίου- έγγραφο Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α.Π. 68465/4343/14 12.2.2015-                                                                                   
   γ)  από τη διαπίστωση εκ των γενομένων ελέγχων – από δειγματοληψίες 22.9. 2014 και 3.11.2014 - των αρμοδίων υπηρεσιών ότι οι τιμές των παραμέτρων για Ολικά Αιωρούμενα Στερεά , Χημικά Απαιτούμενο Οξυγόνο και Βιομηχανικά Απαιτούμενο Οξυγόνο είναι μεγαλύτερες των ορίων που έχουν τεθεί από την ΚΥΑ 5673/400/97 ΦΕΚ 192/Β/14-3-97 – έγγραφο Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α.Π. 68465/12.2.2015                                                                                                                               
 δ)  μη διαδικτυακή ενημέρωση της εθνικής βάσης δεδομένων στο ΥΠΕΚΑ  των ΕΕΛ της χώρας  από το Δήμο Δελφών για την ΕΕΛ Γαλαξιδίου    και                                          
 ε) συνεπεία των παραπάνω επιβολής προστίμων στο Δήμο    
 Κατάθεση προτάσεων  
 Σε συνέχεια των παραπάνω και χωρίς να λησμονούμε την  παγκόσμια ετήσια γιορτή  για το περιβάλλον της 5.6.2015 σας καταθέτουμε τις δικές μας προτάσεις . 
 Α) Πλήρης λειτουργία του ΒΙΟΚΑ  Γαλαξιδίου στα εκ της αρχής  τρία λειτουργούντα  στάδια επεξεργασίας των λυμάτων                                             
  1) Ανάθεση σε εξειδικευμένη επιτροπή ελέγχου της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η ΕΕΛ Γαλαξιδίου με κοστολόγηση της αξίας του μηχανικού , ηλεκτρομηχανικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού  που χρειάζεται επισκευή ή αντικατάσταση                                                                                                                           
   2) Προσδιορισμό , από την ίδια  ή άλλη επιτροπή , των αιτιών οι οποίες οδήγησαν την ΕΕΛ Γαλαξιδίου σε αυτή την κατάσταση                                                                          
   3) Μελέτη έγκρισης περιβαλλοντικών όρων                                                                         
   4) Προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού                                                  και                             
   5) Επάνδρωση με το αναγκαίο αριθμητικά και εκπαιδευτικά προσωπικό το οποίο προφανώς θα μπορεί να ανταποκρίνεται σύμφωνα με οργανόγραμμα στην παρακολούθηση και συντήρηση όλων των ΕΕΛ του Δήμου 
 Β)  Οικονομικοί πόροι υλοποίησης                                                                                                                                        
     1)  Από προγράμματα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας καθώς και εκ των εισπραττομένων ποσοστών των προστίμων που επιβάλλονται από αυτή                                        Ν. 3852/2010 ΚΥΑ 31404/05                                                                                                     
     2)  Εφ όσον είναι εφικτό από την έκπτωση του διακηρυχθέντος μειοδοτικού διαγωνισμού για την ΕΕΛ Ιτέας αξίας 1.230.000,00 €                                                                               
     3)   Από τα δυσανάλογα και υπερβολικά τέλη που  πληρώνουν  οι πολίτες για  μία ΕΕΛ η οποία υπολειτουργεί                                                                                                                  
     4)  Από πιθανή συνδρομή Γαλαξιδιωτών ή και φίλων του Γαλαξιδίου για τις  Α α και Α β  περιπτώσεις                                                                                                                        
     5)  Από ανείσπρακτες οφειλές …  μεγαλοοφειλετών καταναλωτών  νερού – που υπάρχουν πολλοί -  με τη διαδικασία ρύθμισης οφειλών                                                                                        
     6 )  Από τη συνδρομή , συμβουλευτική ή και ενεργή , από τα τμήματα μηχανικών των Πολυτεχνείων Κρήτης και Θράκης                                                                                                       
     7)  Από το ΕΤΕΡΠΣ – ΚΥΑ 377/96/95 σχετικά με τη διαδικασία είσπραξης και απόδοσης σε αυτό των εσόδων από πρόστιμα σύμφωνα με τις παρ.  7,8,9 του άρθρ. 3 Ν . 2242/94 ( λογ. Πράσινο Ταμείο ) ΦΕΚ 18/Β/1995  και                                          
     8 )  Εκ του οικονομικού  οφέλους που προέκυψε στο Δήμο εκ 45.000,00 € περίπου από το ότι  προηγήθηκε ο έλεγχος από το Κ.Ε.Π.ΠΕ.  Π.Ε. Φωκίδας με επιβολή προστίμου 2.500,00 € του ελέγχου  εκ μέρους του Σώματος  Επιθεώρησης Ε.Υ.Ε.Π.  του οποίου το πρόστιμο θα ήταν 50.000,00 € ενώ τώρα όταν θα γίνει θα είναι μέχρι  3.000,00 € .Υπενθυμίζεται ότι ακόμη δεν έχει υλοποιηθεί η από επίσημα χείλη επαναληφθείσα πολλές φορές το τελευταίο πεντάμηνο πρόθεση του   κ. Δημάρχου για διάθεση ποσού από 70.000,00 € περίπου.                                                                                       
  Ποσόν το οποίον προφανώς προέρχεται από τα δυσανάλογα και υπερβολικά τέλη που τόσα χρόνια πληρώνουν οι πολίτες- καταναλωτές Γαλαξιδίου για μία ΕΕΛ η οποία υπολειτουργεί ακόμη  και μάλιστα χωρίς το προσωπικό που απαιτείται  τόσο από απόψεως αριθμού όσο και της αναγκαίας εκπαίδευσής του σύμφωνα με το εδάφιο  δ40 της με Α.Π. 1273/11-5-1999(ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 18-5-199 ) Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου << Εγκατάσταση επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων Δήμου Γαλαξιδίου >> Ν. Φωκίδας της ΔΙΠΕΧΩ/Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας        
 Γ )  Άμεση και δεσμευτική τοποθέτηση του Δήμου με χρονοδιάγραμμα  επίλυσης  του προβλήματος                                     
 Αποτελέσματα υλοποίησης της εισηγητικής μας πρότασης
  1) Με δεδομένη την προάσπιση του θαλάσσιου περιβάλλοντος  , διασφαλίζεται όλος ο υποθαλάσσιος κόσμος  , προασπίζεται η υγεία των πολιτών και ενισχύεται ο τουρισμός
  2)  Με την ολοκλήρωση της έρευνας και στοιχειοθέτηση  των αιτιών οι οποίες  οδήγησαν στην υπολειτουργία της ΕΕΛ Γαλαξιδίου και χωρίς να ποινικοποιηθεί η υπόθεση πιθανόν να δοθεί η δυνατότητα καταλογισμού πολιτικών ευθυνών και                                                                  
  3) Βεβαία θεωρείται η ανακοστολόγηση τελών και παγίων της αποχέτευσης με προσφυγή εάν χρειαστεί στο ΕΤΕΡΠΣ  ή το αρμόδιο Υπουργείο λόγω μη ύπαρξης μελέτης σκοπιμότητας κατά τη σύνταξη της μελέτης για την ΕΕΛ Γαλαξιδίου- σύγκριση κόστους λειτουργίας με τον αριθμό των πολιτών που το  επιβαρύνεται    .                                                                     
     ‘Ύστερα από τα παραπάνω παρακαλούμε για τις δέουσες αποφάσεις σας με ενημέρωσή μας υποβάλλοντας συγχρόνως έκκληση στον  κ. Περιφερειάρχη για την από μέρους του ανάληψη πρωτοβουλιών  προς επίλυση  του ζωτικού και χρονίζοντος αυτού  θέματος  .                 


συν.    Ενυπόγραφες καταστάσεις 420 πολιτών  Γαλαξιδίου
  

Δεν υπάρχουν σχόλια: